De bästa kladdkaksmuffinsen!

Nu tänkte vi bjuda på ett jättegott kladdmuffinsrecept, detta bjöd jag religionsklassen på i tisdags. Det var mycket uppskattat! Hoppas det smakar, de är lite sega men samtidigt kladdiga och självklart smakar de choklad :)
.
Ingredienser:
2 ägg
3 dl socker vispas först
1,5 dl mjöl
4msk kakao
3tsk vaniljsocker
2msk sirap
1krm salt
.
Gör såhär:
1.Börja med att vispa ägg och socker pösigt, det ska nästan bli vitt.
2.Blanda sedan ner de övriga ingredienserna i äggsmeten.
3. Smält och rör ner 100g smör, när ni smälter smöret låt det koka tills det blir små vita bubblor och smöret blir gyllengult.
4.Fyll formarna till hälften med smet och grädda mitt i ugnen, 225 grader i ca 10 min. Servera gärna med färsk frukt och grädde :)
.
Detta passar perfekt till fredagsmyset!
.
Tumblr_lrocm6mkfv1qezzfso1_500_large
bildkälla


Postat av: Johanna

Hej !

Har ni ändrat bloggen så att man inte kan kopiera? Jag tänkte skriva ut receptet och orkar inte skriva ner det på nytt.

+ hur många muffins blir det ca?

Kram Johanna

2011-10-18 @ 15:34:30

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


  RSS 2.0
ForHair.se
Playman.se


Gratisbio.se