Sentosa Underwater World

Onsdagen den 24e oktober packade vi våra väskor för att åka till Singapores nöjesland. Det är som ett eget litet land för det är en hel ö med attraktioner, restauranger och hotell. Sentosa heter det och för att komma dit tog vi MRT och sen kan man gå över bron till ön om man kör budgetvarianten som vi gjorde. Bron är ca 600-700 meter lång och nästan hela vägen kan man åka rullband, så det var inte så jobbigt :)
Sentosa från andra sidan

Det ena rullbandet på bron över

Däe finns Universal Studios :)

Hard Rock Cafe

Tro det eller ej men ön är stor och vi gick fel hela tiden, hittade inte alls dit vi skulle. Efter mycket letande hittade vi huvudvägen, på ön kör det bussar så vi tänkte att vi skulle hoppa på en och åka till underwater world. Det slutade med att vi gick hela vägen för det fanns inget busstop på vägen och alla bara körde förbi oss :(
Väl framme, biljett 26 SNG. Maneterna roliga att titta på

Det fanns sjöhästar

Undervatten tunnel

En stor fisk

Fiskar i ett rör. I biljetten ingick också en delfinshow, det var roligt men tyvärr tog det slut innan det knappt hade börjat. Så utvärderingen av Underwater World var, inte värt pengarna. Gick över allt på en timme och det var inte mycket att se, ett överpris att gå dit helt enkelt.

Pommes och nuggets till lunch

Går man tvärs över gatan från Underwater World kommer man til Siloso Beach, så dit gick vi efteråt.

Helt fantastiskt, knappt några människor, ganska klart vatten och en fin strand. det fanns en bro över till en lien ö, dit gick vi. Skugga och lagom varmt :)

På kvällen åkte vi till Bugis för att testa deras foodcourt. Rent och fräscht dock något dyrare än de på gatan. Indonesiskt blev det och gott var det :)

Sedan en liten sväng till China Town, så mycket roligt småpyssel de har!

Ja visst, julen är ju snart här :) Känns dock lite konstigt och lite för tidigt