ett kilo ris och en marknad

Ännu en dag i HCMC har gått och vi har gått runt ännu mer. Började dagen med att ta oss till Ben Than Market och jag måste nog säga att vi är ganska duktiga på att läsa karta för vi hittade rätt direkt.
.
På vägen, annorlunda stad med europeiskt och asiatiskt blandat :)

Inne på marknaden, handlade Mangosteen, smaskigt!


Emilia och jag

Trångt och mysigt


Mat fanns det gott om


Nya skor kanske?


En liten frukt dam :)

Emilia påväg till parken


Och så var vi i parken igen :)

Hittade äntligen lite wokade nudlar


Igår försökte vi beställa kyckling med ingefära och det är förvånande hur dåliga de är på engelska. Vi försökte förklara för henne att vi bara ville ha kycklimgköttet och hon sa -yes, yes no bones. Men såklart var kycklingen bara nerhackad och så ett kilo ris till det. Har aldrig ätit så mycket ris i hela mitt liv


Blev glada när vi hittade en köttbit med pommes, satt fint efter att ha levt på ris och nudlar en månad! Har också suttit och letat hotell i Singapore, men det känns omöjligt att hitta något vettigt.
.
Imon har vi i alla fall bokat bord på denna restaurangen




Postat av: Pia

Hej
Marknaden påminner om chatuchak. Menar du att de har med benen imagen såsomnär vi var på den laootiska restaurangen i bkk.
Fina bilder. Hoppas ni hittar ett bra hotell. Skulle inte rushmore hjälpa er ? Kraam

2012-10-19 @ 20:52:42
Postat av: Pappa Anders

Fina bilder.
Ena dagen klagar ni på att ni inte blev mätta, nästa dag får ni för mycket !!!!!

Jag har mejlat liten boende i Singapore

Kram

2012-10-20 @ 07:54:52
Postat av: Anonym

Hej Sofie . kul att se er tripp ja det hade varit bra om detta "blogg" fans på min tid, sent 1900 tal när jag reste runt det skulle nog ha lugnat min mor/ far då....Hoppas ni fick en god middag på restaurang TORTO:ar...:-) Kram Mors kusin Cecilia

2012-10-20 @ 22:08:36
Postat av: B2

Såg bilden med de vita huset o tyckte direkt att det va lite europeiskt. Lite england, london över det. Gatulampan också!
Woow, med väskor o annat kul! Maten ser god ut! :D kanske ingen höjdare med benen på kycklingen. Ni får kackla som kycklingar o peka på era ben och säga "nooo bones!" Hahaha, nej skoja bara. Fast det kan kanske hjälpa lite! Alla sätt är ju bra utom de dåliga. ;D
Puss o kram på er! Ps. Tycker allt det ser ut som ni har fått färg med! ;)

2012-10-21 @ 18:49:18

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


  RSS 2.0
ForHair.se
Playman.se


Gratisbio.se