Sista veckan i Kambodja

Susidej som man säger på khmer :)
Tänkte släppa en liten bildbomb från den senaste veckan, just nu befinner vi oss i Phnom Penh igen. Imorgon ska vi åka till Ho Chi Minh i Vietnam, det blir en 6-7 timmars bussresa med Mekong Express.
.
Här lagas det mat på gatan, någon grönsaks bulle men jag tyckte inte det var någon höjdare.


En fruktförsäljare på riverside i Phnom Penh

Det kungliga palatset är upplyst på kvällen eftersom det är en kambodjansk högtid som heter Pchum Ben.

Utsikten från vårt hotell, det går bra nu ;)


Mamma vi har hittat de ksmbodjanska spindlarna men vi smakade inte


Ormar finns det också


Ovh kycklingar


Emilia och jag i Tuk Tuken från bussen


Vägen till Sihanoukville


Nästan hela Kambodja är täckt av risfält och palmer, mycket vackert


Marknad på vägen




Vår fina lilla strand i Sihanoukville





Sista kvällen köpte jag godis och gav det till barnen tillsammans med tandborstar såklart. Så söta var de, här är en av busungarna med Emilia :)







Plötsligt blev vi barnvakt till denna lilla tjejen ^^

Såklart gjorde vi en massa armband, jag och Lucy


En kille som tappade byxorna hela tiden


En vacker kväll






En av masöserna


Frukost


Vattenmelon shake :)


Sista natten i Kambodja och det är verkligen ett fantastiskt land! Jag åker gärna tillbaka hit, denna månaden har bara flugit förbi. Hotellets lobby, tänk vad man kan få för 160kronor natten






Postat av: Pia

Kul att äntligen få en uppdatering. Har längtat så.....
Härliga bilder, lätt att förstå att ni trivs och har det bra.
Hoppas att ni får det bra i Vietnam oxå men det blir ju inte så länge. Glöm nu inte att kolla igenom era väskor. Bamsekramar

2012-10-16 @ 16:49:59
Postat av: Elin

wow vad vackert! hoppas ni har det bra :D

2012-10-17 @ 20:06:12
URL: http://hallonflickan.bloggagratis.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


  RSS 2.0
ForHair.se
Playman.se


Gratisbio.se