Ritz Carlton Hotell, Hong Kong

Många av er vet att Hong Kong ligger mig (Sofie) varmt om hjärtat och nu har världens högsta hotell öppnat vid hamnen på Kowloonsidan. Hotellet ligger i skyskrapan ICC (International Commerce Centre) och huset har 108 våningar och är 484meter högt. Hotellet ligger på våning 102 och uppåt och högst upp ligger deras swimmingpool så de kan också skryta med att de har världens högst belägna pool.
.
Ritz Carlton är femstjärnigt och har sex restauranger och ett spa, det finns 46 hissar varav två av dem är VIP hissar för de mest exklusiva gästerna. Uppe på taket finns en Skybar med 360 graders utsikt över Hongkong men observationsplanet som kommer att vara öppet för allmänheten ligger på 100:e våningen. Skyskrapan är Hong Kongs högsta och det tredje högsta i världen efter Burj Khalifa i Dubai och Shanghai World Financial Center.
.
Ett rum kostar mellan 3000-15000kr natten. Se bilder här under, mycket fint ;)


Postat av: Johan

Hotellet ser ju super trevligt ut men priset avskräcker mig! Visst en natt för 3000kr hade jag kunnat offra/spendera på det där hotellet! men sen får man nog bo någon annanstans tror jag :)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


  RSS 2.0
ForHair.se
Playman.se


Gratisbio.se