Eva Bergdahl 96 år emigrerar till Thailand idag!

Idag emigrerar den 96åriga Eva Bergdahl från Karlskrona till Thailand. Jag tycker detta är jätteroligt, hon påminner lite om min gammelfarmor alltid lika positiv. Det är härligt att hon vågar göra denna resan och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer att få det riktigt bra nere i Thailand :)
.
Såhär står det på Aftonbladet:

Maken och vännerna är döda. Men Eva Bergdahl, 96, är kärnfrisk och livsglad. I morgon lämnar hon Karlskrona och flyttar efter sonen till Thailand.

– Livet är som en saga, säger hon.

 

Klockan 8.38 kliver Eva Bergdahl på tåget till Kastrup. Efter lunch lyfter planet till Bangkok och hennes nya hemland. Resan på 13 timmar är den längsta hon gjort.

– Vi får se om jag klarar resan. Jag kanske somnar in, men då får det vara så, säger hon och skrattar.


"Man och vänner döda"

Hennes ena son är snickare i Norge och den andra sonen bor sedan flera år med sin thailändska fru i kuststaden Cha Am, 20 mil söder om Bangkok. Läs hela artikeln här!

.

Källa



Postat av: Johanna

Tycker också att det är kul att hon flyttar! Vi får önska henne all lycka där nere :)

2011-09-28 @ 19:39:57
URL: http://rosaprickaar.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


  RSS 2.0
ForHair.se
Playman.se


Gratisbio.se