Månfestivalen i Songkhla

Songkhla är en thailändsk provins som ligger på Malckahalvön. På 1800-talet invandrade många kineser från Guangdong och Fujian och många kinesiska traditioner lever kvar. Till största delen är befolkningen buddhister och ungefär en fjärdedel av befolkningen är muslimer.
.
I området finns det mycket servärdheter för turister, besäker du Songkhla kan du gå på Zoo, besöka natur/ vildmarksområdet Thale Noi Waterbird Park, titta på den kända sjöjungrfu statyn och besöka den vackra ön Ko Yo.
.
Thailändarna med kinesiskt påbrå firar varje år i september Månfestivalen, de skänker offergåvor till månen och himlen för att visa tacksamhet för framtiden och det förflutna. I festligheterna ingår drakdanser och lejondanser.
.



Postat av: Johanna

Jag verkligen älskar den där bilden, Jag fylls av så mycket känslor och minnen från mina två gånger jag har varit i Thailand :D

2011-10-06 @ 16:39:18
Postat av: Sofie

Sv till Johanna:

Ja den bilden är riktigt fin! Härligt med festivaler och det rika folklivet :)

2011-10-07 @ 09:13:02
URL: http://projecttsunami.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


  RSS 2.0
ForHair.se
Playman.se


Gratisbio.se